Marka stratejisi yazımı, marka için gerçekleşecek tüm yaratıcı işlerin ilk adımıdır. Bu özelliği ile de strateji yazımı yaratıcı bir iştir. Bunun en güzel örneklerinden birini marka kitabını hazırladığım YATSAN’ın reklam kampanyasında yaşadım. YATSAN brifinin ayrıştırıcı unsuru markanın geceyi değil gündüzü sahiplenmesi üzerine idi; yani yi uyumanın yaşam kalitesine katkısını sahiplenen bir yaklaşıma sahipti.

İyi bir uyku deneyimini merkeze alan vizyonu ve “İyi uyu, iyi hisset” mottosu ile, stratejik brifi çözülmüş olan bir marka için reklam stratejisini harekete geçirecek önermeyi bulmak kolay değildir. Dünyanın en zor işi, işini bilen marka ile çalışmak ve yalın iş yapmaktır. Ancak marka stratejisinin temel kurallarını çalıştırırsanız, çözüm çok uzağınızda değildir. Nitekim, marka kimlik sisteminin analizi sonrasında, YATSAN için çözümü Türk dilinin içinde buldum. Zira YATSAN adı, Türkçe’de dilek koşul kipiyle kullanılan ve yüzyıllardır dilimizde olan bir ifadedir. Üstelik geceyi değil gündüzü sahiplenen ve buna bağlı olarak “iyi uyu, iyi hisset” mottosunu kullanan bir marka bana göre “Güzel yatsan, güzel kalksan, güzel yaşasan” demektedir. Bu çerçevede reklam filminin konseptini belirleyecek stratejik önermeyi yalın bir şekilde “Güzel Bir Yatsan” olarak yazdım. Çünkü bu ifade hem güzel bir markadan, hem de güzel bir yaşam tarzından bahsetmektedir. Bu stratejik önermeye bağlı olarak, TSM Istanbul’un bünyesinde hazırlanan reklam filminin sözleri yaşama değer katan bir uykuyu anlatan ve marka adına vurgu ve gönderme yapan dilek koşul kiplerini taşıyan bir şarkıya dönüştü:  Aklına hiçbir şey takmasan / Her şeyi odanın dışında bıraksan / Tatlı hayallere mutlu yarınlara dalsan / Güzel bir yatsan, yatsan / Mutlu mutlu kalksan / İyi hissedersin iyi uyursan / Güzel bir yatsan”

“Güzel Bir Yatsan” stratejik önermesinin doğrudan reklam fikrine geçtiği bu proje meslek hayatımın en keyifli işlerinden biri oldu. Marka yönetiminden ajansa kadar tüm emeği geçenlere teşekkürlerimle.

“Güzel Bir YATSAN” reklam filminde İtalyan model Alba Muzzarelli ve Arjantinli model Omar Angel Sorbellini rol aldılar. Her iki modelin de seçilme sebebi, doğal bir uyum içinde olan bir çiftin hedeflenmesi ve bu konuda en güçlü uyumun bu ikilide bulunması oldu. Tek bir planda yapılan çekimler için günlerce oyun ve ışık provaları yapıldı ve film çekimi 15 saatte tamamlandı.

* 2016 yılında Türkiye yatak ihracatının dörtte birine yakın bölümünü tek başına gerçekleştiren YATSAN, 53 ülkede 433 satış noktasında dünya tüketicisi ile buluşuyor.

YATSAN-Turizm&Yatırım_22x30cm