4. Marka eğitimleri (MUST)

HAKAN SENBİR, “Marka Eğitimleri”ni marka mimarisi ve marka denetleme sistemlerinin oluşturulmasında kullandığı MUST Marka Strateji Modeli ile vermektedir. MUST modeli, bir markanın stratejik vizyonunun ve bu vizyon için yapılması gerekenlerin belirlendiği, konumlamanın ortaya konduğu ve bu süreçte hedefe ulaşılması için yapılacakların belirlenerek takip edildiği tüm süreçlerin örneklerle anlatımını kapsar.

MUST modeli birbirini takip eden 4 süreçten oluşur:
1. Pazar Çekicilik Analizi Süreci (MUST Market attractiveness)
Bu bölümün özet içeriği: Pazar analizi nasıl yapılır? Markanın önündeki bariyerler ve fırsatlar nasıl belirlenir? Pazar çekiciliği (market attractiveness) nasıl ortaya konur? Belirlenen pazar çekiciliği analizi üzerine marka konumlaması nasıl yapılır?
2.  Büyüme Stratejisi Süreci (MUST Unlock growth)
Bu bölümün özet içeriği:  “M” aşamasında ortaya koyduğumuz “Pazar Çekiciliği” dikkate alınarak markamız için vizyon ve net hedefler nasıl belirlenir? Bu hedefler doğrultusunda markanın bugünkü ve vizyona yönelik olarak gelecekteki marka özü nasıl çıkarılır? Temel Marka Vaadi (Key Brand Benefit) nasıl yazılır? Markanın vizyonunun önündeki bariyerler nasıl gruplanır? “Başarı Alanları” (Stratejik Gereklilikler / Strategic Imperatives) nasıl belirlenir?
3.  Çözüm geliştirme süreci (MUST Solution generation)
Bu bölümün özet içeriği: Strateji nasıl hayata geçirilir?Belirlenen her başarı alanı (stratejik gereklilik) için yaratıcı fikirler nasıl ortaya konur? Markayı vizyona en hızlı şekilde taşıyacak pazarlama disiplinleri nasıl belirlenir?Pazarlama planı nasıl yapılır?
4.  Ölçme&Değerlendirme süreci: (MUST  Tracking KPI’s)
Bu bölümün özet içeriği: Temel Performans Göstergeleri (KPI’lar) nasıl belirlenir? Ölçme ve değerlendirme tablosu (dashboard) nasıl hazırlanır? Düzenli ölçme ve değerlendirme sistemi nasıl oluşturulur?
Eğitim süresi:
08:00 – 08:45 Kahvaltı / Salona geçiş
08:45 – 09.00 Tanışma, eğitimle ilgili ön bilgilendirme
09:00 – 10.45 “MUST Marka İnşa Modeli” (Yukarıdaki içerikte teorik anlatım)
10:45 – 11:00 Kahve arası
11.00 – 12.15 Markalaşma yöntemleri (Dünyadan ve Türkiye’den örneklerle)
12:15 – 13:30 Öğle yemeği / Salona geçiş
13.30 – 15.15 Vaka Çalışması-1 (MUST modeli ileTürkiye’den bir markanın detaylı stratejisinin iş örnekleriyle değerlendirilmesi)
15.15 – 15.30 Kahve arası
15.30 – 17.15 Vaka Çalışması-2 (MUST modeli ilekendi markamızın değerlendirilmesi)
17.15 – 17:45 Eğitimin değerlendirmesi (Sorular-cevaplar)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s