1. Hakan Senbir kimdir?

HAKAN_FOTOHAKAN SENBİR marka  stratejisti, danışman ve yazardır. Asıl üniversitem dediği KABATAŞ ERKEK LİSESİ’ni bitirdi; ardından  İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Mühendislik Fakültesi, Fen Bilimleri Enstitüsü’nden Endüstriyel Hammaddeler konusunda yüksek lisans derecesi ile mezun oldu. Yüksek lisansını TÜBİTAK bursu ile ECZACIBAŞI’nda tamamladı. Çalışma hayatına da ECZACIBAŞI ENDÜSTRİYEL HAMMADDELER A.Ş.’de araştırma bölümünde başladı. Küçüklüğünden beri gerçeküstücülere takıntısı olduğu için mühendisliğin buna hiç uygun olmadığını anlayıp reklam dünyasına adım attı. “Bir mühendisten reklamcı olur mu?” diyenlere sinirlendiği için MARMARA & MAINE UNIVERSITY (U.S.A) ortak lisans üstü programını “Çağdaş İşletmecilik ve Pazarlama” konusunda tamamladı. On sekiz yıllık reklam kariyeri boyunca Procter&Gamble, Turkcell, Koç, Sabancı, Ülker, Tansaş, Roche, Ziraat Bankası ve Türk Hava Yolları gibi dev kurumlarla, 100’ün üzerinde marka için iletişimin farklı alanlarında stratejiler ve reklam fikirleri üretti. Geliştirdiği GUIDEFISH adlı model Türkiye’nin ilk reklam stratejisi planlama modeli oldu.  Project House’ta (Havas Digital) stratejiden sorumlu icra kurulu üyesi olarak çalıştığı yıllarda DEEP (Digital Effectiveness & Efficiency Plan) adlı Türkiye’nin ilk dijital reklam planlama modelini yazdı.
Eğitim hayatı boyunca Ömer Pektaş’tan özgürlüğü, Cumhur Işın’dan iş aşkını, Dr. Rüştü Bozkurt’tan da bilginin erdemini öğrendi. Hepsinden, ortak payda olarak da, insan olmayı…
Stratejik planlama kariyerinin kilometre taşlarını şöyle tanımlıyor: 10 yıl boyunca hizmet verdiği ve pazarlama okulu olarak tanımladığı Procter & Gamble, Turkcell lansman stratejisi, Tansaş “Akılalmaz Tüketici Hakları” stratejisi ve Türk Hava Yolları “Feel like a star” stratejisiyle Kevin Costner dünya lansmanı.
2009 yılının başında reklam sektöründen ayrılarak strateji ve yaratıcılığı birlikte içeren “kreateji” tabanlı MUST adlı bir strateji planlama modeli daha yazdı. Bugün bu modelle kurumlara marka stratejisti olarak danışmanlık hizmeti veriyor. Danışman ifadesini mesleki bir tanım olarak kabul etse de, pek sevmiyor. Kurum ve markaların içine giriyor, sorunlarını tanımlıyor, strateji yazıyor, fikir ve projeler üretiyor. Şimdiki işini kendi ağzından şöyle tanımlıyor: “Başarılı olmak için gerekenleri belirleme, fikir bulma, başarıyla uygulatma ve ölçme işi.”
Untitled-2
On dört yıl boyunca Yeditepe Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak “Tüketici davranışları” ve “Yaratıcı süreçte lateral düşünme” dersleri verdi. 2015 yılı itibariyle Kadir Has Üniversitesi’nde “Algılama ve İtibar Yönetimi” dersleri vermektedir.
Öte yandan kitaplar yazmaya devam ediyor. Hakan Senbir’in bugüne dek yayınlanan “Kentlerin Kraliçesi”, “Z son insan mı”, “Mücadele eden herkes için strateji”, “Reklam” ve “Strateji” adlı  beş kitabı var. Ayrıca şu anda bir de çocuk romanı bitirmek üzere.
Hakan Senbir iş anlayışını “Sıcak Profesyonellik, Sürdürülebilir Eğitim, Yaratıcılık ve Sonuç Odaklılık” olarak özetliyor. Pink Floyd’a, gitarına, Galatasaray’a, kızına ve eşine tutkun.

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. songul dedi ki:

    sevgili hakan harika bir turkcen oldugunu biliyordum ama son cumlen yokmu ,gitarina kizina esine galatasaraya tutkun ,bayildim.Tutkunun giderek artmasi ve bundada hep hakliligini gozlemlemen dilegimle

    songul sevim akbas

    1. HAKAN SENBİR dedi ki:

      Songülcüm, var ol. Nasılsın iyi misin? Ne kadar çok oldu görüşmeyeli.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s