3.1. GASTRA – Gayrimenkul Stratejileri Planlama Modeli

Ekran Resmi 2015-03-12 07.53.57SENBİR DANIŞMANLIK’ın geliştirdiği Gayrimenkul Stratejileri Planlama Modeli “GASTRA” 5 modülden oluşmaktadır: Modelin birinci adımı PROJE GELİŞTİRME MODÜLÜ‘dür. Bu modülde, analiz aşaması bütünsel bir bakış açışıyla ele alarak arazi stoğu değerlendirilmektedir. Projenin ilk verilerinin belirlenmesi ve analiz edilmesinin ardından tüm proje ortaklarını kapsamlı bir raporla briflemekteyiz. Aşağıdaki başlıklar paralelinde proje ihtiyacına göre modellenen esnek bir sistemle araştırma ile başlayan süreci “Trendler & Fırsatlar & Stratejiler” çerçevesinde raporlamaktayız. Bu modül altında Coğrafik özellikler itibariyle hedef kitle uzayı ve pazar büyüklüğünün tespiti, Hedef kitle beklentileri, alışkanlıkları, davranış ve iç görülerinin tespiti, Sosyal paydaşların tespiti; beklentileri, alışkanlıkları, davranış ve iç görülerinin tespiti, Hedef kitle pazarlama kanallarının tespiti; pazarlama iletişimi açısından medya alışkanlıklarının ve fırsatlarının belirlenmesi, Trend analizi, Rekabet analizi, İdeal ürün özellikleri, İdeal fiyat özellikleri, Pazar çekiciliği analizi. (Konsept fırsatları, hedef kitle uzayı ve pazarlama evreni), Proje brifinin çıkarılması, Üçüncü partilere sunumla briflenmesi gibi temel başlıklar ele alınmaktadır. GASTRA’nın ikinci modülü KONSEPT GELİŞTİRME MODÜLÜ‘dür. Bu modül, Proje Geliştirme aşamasının ardından ya da bağımsız olarak en ideal ve fark yaratıcı mimari konseptin geliştirilmesi için çalışmaktadır. Bu konseptin pazarlama aşamasında rasyonel ve duygusal fonksiyonlar açısından en ideal şekilde hizmet etmesi için gerekli değerlendirmeleri yapmaktayız. Bu modül altında, Mimari tasarım için brifin verilmesi, Mimari tasarım alternatiflerinin test edilmesi ve belirlenmesi, Konsepte ve mimari projeye uygun isim alternatiflerinin ortaya konması, İsmin test edilmesi ve belirlenmesi gibi temel başlıklar ele alınmaktadır. Ardından gelen modül PAZARLAMA & PAZARLAMA İLETİŞİMİ MODÜLÜ‘dür. Çoğu proje başarılı geliştirme ve konsept çalışmalarına sahip olmasına rağmen, hedef kitlesiyle iletişim ve ikna aşamasında fark yaratmakta sıkıntılar yaşamaktadır. “MARCOM SUPPORT” adını verdiğimiz destek sürecinde projenin farkındalık ve ikna aşamalarını belirleyecek kiriterleri oluşturuyor ve süreç boyunca müşterilerimizin yanında oluyoruz. Bu modül altında, Marka Özü’nün belirlenmesi, Temel Marka Vaadi’nin ortaya konması, Marka Konumlaması’nın yapılması, İletişim brifinin hazırlanması, Projeye uygun ajansların belirlenmesi ve briflenmesi, Kampanya alternatiflerinin test edilmesi. Reklam etkinlik testlerinin yapılması, Kampanya hazırlığı sırasında danışmanlık gibi temel başlıklar ele alınmaktadır. GASTRA’nın dördüncü bileşeni SATIŞ & SATIŞ YÖNETİMİ MODÜLÜ‘dür. Bu modül, gayrimenkul projelerinin en önemli performans göstergelerinin başında gelen “Satış Etkinliği” konusunda hizmet verdiğimiz bir aşama olarak görülebilir. Bu modülde, Gizli Müşteri Araştırmalarından, Müşteri Memnuniyeti Araştırmalarına kadar uzanan geniş bir aralıkla satışı etkileyen temel faktörleri araştırma şirketi desteğiyle tespit etmekte ve iknanın psikolojisini olumlu anlamda etkileyecek çözüm önerilerini sunmaktayız. Bu modülde, Satış ofisinin kampanya konseptiyle paralel olarak ideal yapıda tasarlanması için danışmanlık, İknanın psikolojisine dayanan proje satış argümanlarının belirlenmesi, Satışı tetikleyecek tüm iletişim kanallarının tespiti ve analizi, Satış ofisinde gizli müşteri tetkikleri, Satış ofisini geri besleme konusunda danışmanlık gibi başlıklar yer almaktadır. Modelin son aşaması, SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ‘dir. Gayrimenkul projelerinde en kritik ama görece en az ele alınan alanlardan biri olan satış sonrası müşteri ilişkileri yönetimi ürün stoğunun erime hızını gizlice etkileyen faktörlerden biridir. Bu paralelde, WOMM (Word-Of-Mouth-Marketing) disiplini etkileyen bu süreçte gerekli tespitleri araştırma şirketi desteğiyle yapıyor ve bu süreci satış açısından olumluya çevirecek çözüm önerilerini ortaya koyuyoruz. Bu modülde, Satış sonrası müşteri beklentilerinin tespiti, Müşteri beklentilerini karşılama oranının belirlenmesi, Tespitlere dayalı çözüm önerilerinin ortaya konulması, Bu önerilerin hayata geçmesi sırasında danışmanlık, Ölçme, değerlendirme ve geri besleme konusunda danışmanlık gibi başlıklar yer almaktadır.
SENBİR DANIŞMANLIK GASTRA Gayrimenkul Strateji Planlama Modeli’nde yer alan tüm süreçlerde araştırma, tasarım, dijital, CRM gibi pazarlama ve pazarlama iletişimi disiplinlerinde markalara hizmet veren üçüncü parti şirketlerin briflenmesi ve bu şirketlerin işlerinin değerlendirilmesi aşamalarında markalara know-how vererek danışmanlık yapmaktadır.
Tüm bu süreçler içinde en yoğun çalışılacak alan olan “PAZARLAMA VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ” sürecinde danışmanlık aşamasında verilecek hizmetleri aşağıdaki örnek akışta görüldüğü gibi detaylandırılabiliriz. Bu süreçte SENBİR DANIŞMANLIK, şirketimizin geliştirdiği MUST adlı strateji modelini kullanmaktadır.

Ekran Resmi 2015-03-12 08.14.33

M: MARKET ATTRACTIVENESS (Pazar Çekiciliği Analizi)
Coğrafik özelliklerin değerlendirilmesi: Projenin bulunduğu bölgenin karakteristik özellikleri.Bu özelliklerin güçlü-zayıf yönleri ve oluşturduğu fırsat ve tehditler. o Bölgesel trendler.
Rekabet Analizi: Kurumsal özellikler, Proje, ürün nitelikleri (CPP: Konsept, Ürün, Fiyat), Konumlama / Temel Marka Vaatleri, Pazarlama & Satış etkinlikleri, İletişim (Marka söylemi, iletişim dili, medya kullanımı) o Vb.
Projenin hedef kitlesinin tüketici analizi: DP TOOL (Demographics & Psychographics);SES, alışkanlık, davranış, ihtiyaç ve iç görü analizi. MR TOOL (Moments & Relations): Sektörle bağlantı noktaları, markalar ile ilişkileri, kategori ile ilgili bakış açıları, medya alışkanlıkları, deneyimsel alışkanlıklar, vb.
Tüketici açısından ideal ürün özellikleri
Tüketicinin satın alma kararını etkileyecek makro trendlerin analizi.
U: Unlock Growth (Büyüme Stratejisi): Başarı alanlarının tespiti, Marka özünün belirlenmesi, Tüketici içgörüsüne uygun temel marka vaadinin belirlenmesi, İletişim brifinin hazırlanması, Kampanyanın temel performans göstergelerinin belirlenmesi.
S: Solution Generation (Çözüm geliştirme): Ajansların briflenmesi, kampanya hazırlıklarının değerlendirilmesi, yorumlanması, çözüm önerilerinin getirilmesi. İletişim disiplinlerinin seçimi; tüm medya planlama süreçlerinde danışmanlık ve çözüm önerilerinin getirilmesi, Stratejik planın oluşturulması sırasında danışmanlık ve çözüm önerilerinin getirilmesi.
T: Tracking KPI’s (Ölçme): Temel performans göstergelerini takip etme sırasında danışmanlık ve çözüm önerilerinin getirilmesi.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s