Strateji yazımı yaratıcı bir iştir.

Strateji yazımı başlı başına yaratıcı bir iştir. Bunun en güzel örneklerinden birini marka kitabını hazırladığım YATSAN’ın reklam kampanyasında yaşadım. Marka yönetimi tarafından geceyi değil gündüzü sahiplenen bir marka kimliğiyle ve “İyi uyu, iyi hisset” mottosu ile hareket eden YATSAN markası için reklam kampanyasına ışık tutacak stratejik önermeyi hazırlarken, YATSAN adının bir dilek koşul kipi olarak Türk dilindeki varlığı üzerine bir çalışma yaptım. Zira YATSAN ifadesinin, bir marka adı olduğu kadar aynı zamanda bir dilek koşul kipi olarak yüzyıllardır Türkçe’de varlığını sürdürmekte olduğunu düşündüm. Bu yaklaşım aynı zamanda, “iyi uyu, iyi hisset” diyen bir markanın vaadi olarak iyi uyumanın yaşam kalitesine olan katkısını da Türkçe’deki varlığı üzerinden anlatma kolaylığı vermekteydi. Yani markanın aslında bir dilek koşul kipi ile “güzel yatsan, güzel kalksan, güzel yaşasan” demek istediğini düşündüm. Bu şekilde gayet yalın bir şekilde marka iletişimine ve reklam kampanyasına brif olacak stratejik önerme çıktı: “Güzel Bir Yatsan”. Bu ifade hem marka adını hem de güzel bir uykunun getireceği yaşam tarzını anlatan bir ifadeydi. Nitekim “Güzel Bir Yatsan” stratejik önermesi doğrudan reklam fikrinin temelini oluşturdu ve TSM ISTANBUL’un hazırladığı reklam filminin şarkısı eşliğinde reklam filmi ortaya çıktı: Aklına hiçbir şey takmasan / Her şeyi odanın dışında bıraksan / Tatlı hayallere mutlu yarınlara dalsan / Güzel bir yatsan, yatsan / Mutlu mutlu kalksan / İyi hissedersin iyi uyursan / Güzel bir yatsan”

Meslek hayatımın en güzel işlerinden biri olan “Güzel Bir Yatsan” stratejik önermesini hayata geçiren YATSAN yönetimine, TSM İstanbul ajansına ve çekim ekibine teşekkürlerimle.

Charles Richards’ın yönettiği “Güzel Bir Yatsan” reklam filmininde İtalyan model Alba Muzzarelli ve Arjantinli model Omar Angel Sorbellini rol aldılar. Her iki modelin de seçilme sebebi, doğal bir uyum içinde olan bir çiftin  hedeflenmesi ve bu konuda en güçlü uyumun bu ikilide bulunması oldu. Tek bir planda yapılan çekimler için günlerce oyun ve ışık provaları yapıldı. Film çekimi 15 saatte tamamlandı.

2016 yılında Türkiye yatak ihracatının dörtte birine yakın bölümünü tek başına gerçekleştiren YATSAN, 53 ülkede 433 satış noktasında dünya tüketicisi ile buluşuyor. “Güzel Bir Yatsan” marka iletişimi stratejisinin YATSAN’ın global markalaşma yolculuğunda başarılar getireceğine inancım tam.

YATSAN-Turizm&Yatırım_22x30cm