Deligthland’e hoş geldiniz.

Müşterilerimden Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun ana hedefi, Türkiye’nin şekerli mamuller için en doğru kaynak olduğunu vurgulayarak, Türkiye’de üretilen şekerli mamullerin stratejik pazarlardaki farkındalığını artırmak; ve hem B2C, hem de B2B kanalları harekete geçirerek tercih edilmelerini sağlamaktır. 2015 yılının başında yazdığım stratejiyle, Şekerli Mamuller Tanıtım Ekran Resmi 2016-02-25 08.13.58Grubu’nun Marka Kimliğini, özünde “DELIGHTLAND” kavramı ile tanımladım ve Marka Özü olarak da tanımlayabileceğim bu kavram, Türkiye’de üretilen şekerli mamullerin dünyadaki tanıtımı için yaklaşık iki yıldır kullanılmakta. Bu marka kimliğinin bir rasyoneli olarak ifade etmek isterim ki,  “Delight” kavramı şekerli mamuller için lokumu merkeze alarak kullanılan güçlü bir kavram olup, aynı zamanda şekerli mamullerin tüm dünyada en önemli tüketici iç görüleri olan haz alma, insanın kendisini şımartması, eğlence, kendine zaman ayırma ve rahatlama duygularını taşıyan kapsayıcı bir üst kavramdır. Bununla birlikte “Türk Lokumu”nun da kısaca söylenişidir.

Şekerli mamuller ürün kategorisi Türkiye için pazar çekiciliği çok yüksek olan bir kategoridir. Gerek Türk mutfağının zengin tatlı çeşitleri ve gerekse Türkiye’nin şekerli mamuller üretim kapasitesi ve iş dünyasının bu alana olan eğilim ve yatkınlığı, bu gücün etkisini artırmaktadır. Tüm bunların yanında, tarihsel bağlamda Türk Lokumunun dünyadaki tanınırlığı ve aldığı beğeni (özetle itibarı) bu pazar çekiciliğinin temelini oluşturmaktadır.

Öte yandan, Türkiye’nin şekerli mamuller için en doğru kaynak olduğunu anlatan “Delightland” kimliği, “Best of Delightland” ve “Master of Delightland” gibi kavramlara da sahiptir. Bu kavramların varlığı, “Delightland” kimliğinde Türk tatlı ve şekerleme kültürünün doğurganlığının bir ekran-resmi-2016-09-25-20-37-39göstergesidir. “Best of Delightland” kavramı, Türkiye’nin her bir şekerli mamuller alt kategorisini “BEST OF” olarak konumlamaktadır. Yani, Lokumlarımız, Çikolatalarımız, Baklavalarımız, Keklerimiz, Dondurmalarımız, Şekerlerimiz, Sakızlarımız, Helvalarımız, Bisküvilerimiz, Gofretlerimiz, Kruvasanlarımız ve Mesir macunlarımız, hepsi birer Best Of’tur. Bir benzetme olarak, Türkiye’yi şekerli mamuller sektöründe “DELIGHLAND” adlı bir müzik albümü gibi görürsek, şekerli mamuller kategorilerini temsilen her bir şarkısı da birer “BEST OF”tur. “Master of Delightland” kavramı ise, Türkiye’nin şekerli mamuller üretimindeki hünerini ifade eden bir kavramdır ve hem bu endüstrideki markalarımızı hem de birbirinden lezzetli ürünleri üreten ustalarımızı tanımlamaktadır.

Bu marka kimliği çerçevesinde, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun dergisinin adı da DELIGHTLAND’tir. Aşağıda bugüne dek baskısı gerçekleştirilen ve fuarlarda standımızın ziyaretçileri ile buluşan 3 derginin kapakları görülmektedir.

ekran-resmi-2016-10-05-14-30-50