_MG_2524
Geçen Perşembe (19 Mart) 9. Marketing Power Konferansı’nda Teknosa Pazarlama Direktörü Cem Cemal Işık ve Volkswagen Binek Araçlar Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş’ın katıldığı bir paneli yönettim. Her iki kıymetli konuşmacımızın da anlatımının merkezinde pazarlamada yeni trendler olarak “omnichannel marketing”  ve “online-offline entegrasyonu” vardı.
_MG_2549Teknosa Pazarlama Direktörü Cem Cemal Işık, bugünün ve yakın geleceğin pazarlama anlayışında “omnichannel marketing” anlayışını iyi okumanın öneminden bahsetti. Farklı ürün kategorilerini satın alma kararının farklı kanallardan beslendiğini; bir örnek vermek gerekirse TV satın alma kanalının A kanalından, bilgisayar satın alma kararının ise B kanalından gelebildiğini anlattı. Bu açıdan bakıldığında, tüm kanalların çok iyi gözlemlenmesi gerektiğini ifade etti. Bu başlık altında değindiği bir diğer nokta ise kritik bir öneme sahip: Bir KPI yani Temel Performans Göstergesi olarak ZİYARETÇİ BAŞINA HARCAMA. Bugüne dek pazarlamada belirli oranlardan oluşan iletişim harcamaları rasyoları geçerliydi. Bu eski anlayışa göre, her sektörde oluşmuş olan teammüller o sektörün iletişim yatırımı anlayışını şekillendiriyordu. Ancak artık markanın cirosunun üzerinden standart yüzdesel yaklaşımlarla iletişim bütçesinin belirlenmesi ve bu bütçenin medya planı dahilinde dağıtılması anlayışı sona erdi. Cem Bey’in aktardığı konu da tam bu noktaya temas ediyor. Zira bugünün “omnichannel marketing” anlayışı yatırım yapılacak kategorinin hangi kanaldan daha güçlü olarak beslendiği esasına dayanıyor.
Ekran Resmi 2015-03-22 15.37.13Diğer konuşmacımız Volkswagen Binek Araçlar Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş ise konuşmasında “online-offline entegrasyonu” konusuna değindi. Volkswagen olarak gerçekleştirdikleri online potansiyel müşteri yönetimi, internet üzerinden gelen müşteri taleplerinin ele alınması ile başlıyor. Bu projede süreç performansını ölçen bir de merkez var. Volkswagen web sitesini ziyaret eden potansiyel müşterilerin diğer sitelerdeki davranışları analiz edilerek ona bir teklif sunuluyor. Müşteri ilişkileri tarafından analiz edilen talepler yetkili satıcı havuzuna yönlendiriliyor ve satış danışmanı talebe yanıt verdikten sonra süreç raporlanıyor. Volkswagen’in bir diğer online-offline entegre projesi ise 2013 yılında en sevilen otomobil markası olmasının ardından 2014 içinde sosyal medya üzerinden gerçekleşen taktiksel bir satış kampanyası. Bu kampanyada Volkswagen, katılımcılardan sevdikleri Volkswagen’in fotoğrafını çekmelerini #volkswagenim hashtag’i ile Facebook ve Instagram’da paylaşmalarını istemiş. Volkswagen CRM ekibi de her paylaşım için bir indirim kodu göndermiş. Bu indirim kodunu alanlar da bir Volkswagen yetkili satıcısında sevdikleri Volkswagen’e kavuşma şansı elde etmişler. Kampanya sonunda alınan kodların % 25’i satışa dönüşerek 9923 araç satılmış. Bu da önceki yıla göre % 2 pazar payı artışı demek. Kampanya 2014 Effie Ödüllerinde Silver Effie almış. Facebook da bu kampanyayı örnek başarı olarak göstermiş.
Ekran Resmi 2015-03-22 18.32.29Aslında her iki konuşmacımızın verdikleri örneklerde bir ortak nokta var. O da marka öz varlık bileşenleri içinde ALGILANAN KALİTE’ye verilen önem. Örneğin Volkswagen’in iki pazarlama etkinliği, her ne kadar satış odaklı olsa da, özünde marka algısına hizmet eden projeler. Teknosa için de, Cem Bey’in konuşmasında gösterdiği reklam filmleri TEKNOSA HAYAT ÇOK GÜZEL ve KADIN İÇİN TEKNOLOJİ reklamları bu düşüncemi perçinleyen projeler oldu. Gerek Cem Bey’in ve gerekse Çağrı Bey’in anlattığı projelerin ALGILANAN KALİTE’ye olan katkılarının ana sebebi sadece kategorik iç görü, beklenti ve davranışlara değil, aynı zamanda hayata dair (jenerik) iç görü, beklenti ve davranışlara da oturmasıdır.

_MG_2525

 

Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s