IMG_2495Müşterilerimizden Türkiye Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun (Turkish Confectionery Promotion Group) davetlisi olarak 31 Ocak – 3 Şubat tarihleri arasında Almanya’nın Köln şehrinde yapılan Gıda Fuarı’ndaydım. Bu fuarda Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Marka Danışmanlık Şirketimizin hazırladığı konumlama olan DELIGHTLAND konsepti eşliğinde Türkiye’nin şekerli mamuller için en doğru kaynak olduğunu anlattı. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), Türkiye İhracatçılar Meclisi’ne (TİM) bağlı olarak Ekonomi Bakanlığı’nın kontrol ve koordinasyonu ve İstanbul İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’nin sekretaryası altında ülkemizde üretilen şekerli mamullerin ihracat potansiyelinin artırılmasına yönelik olarak yoğun faaliyet gösteren bir kurum. Ana amacı Türkiye’nin şekerli mamuller kategorisinde en doğru kaynak ülke olduğunu anlatarak, Türkiye’den dünyaya açılan şirketlerin ihracatta önünü açmak. Zira Türkiye özellikle şekerli mamuller üretiminde çok önemli bir potansiyeli barındırıyor. Şahsi düşüncem Türkiye’nin yeni tanıtım stratejisine ait “Discover The Potential – Potansiyeli Keşfet” mottosunun jenerik tabandan çok kategorik taban olan iş dünyasına hitap ettiğini yönünde. Bu çerçevede şekerli mamuller kategorisinin “Discover The Potential – Potansiyeli Keşfet” önermesinin içinde önemli bir potansiyeli barındırdığını düşünüyorum.
Ekran Resmi 2015-02-07 10.23.53SENBİR DANIŞMANLIK olarak, stratejimizi Türkiye’yi şekerli mamuller kategorisinde DELIGHTLAND olarak konumlayarak, Türkiye’nin bu kategoride en doğru kaynak olduğunu vurgulamak üzerine kurduk. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ile birlikle, bu çerçevede stratejiler geliştirdik. Çalıştaydan çıkan sonuçlar DELIGHTLAND konseptinin Türkiye’nin şekerli mamuller kategorisinde tanıtımı için en uygun konsept olduğunu bize gösterdi. Şekerli mamuller ürün kategorisi Türkiye için pazar çekiciliği çok yüksek olan bir kategori. Gerek Türkiye mutfağının zengin tatlı çeşitleri ve gerekse Türkiye’nin şekerli mamuller üretim kapasitesi ve iş dünyasının bu alana olan eğilim ve yatkınlığı, bu gücün etkisini artırmakta. Tüm bunların yanında, tarihsel bağlamda Türk Lokumu’nun dünyadaki tanınırlığı ve aldığı beğeni (özetle itibarı) bu pazar çekiciliğinin temelini oluşturmakta. Bu gerekçeler nedeniyle, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun ana konseptini “Tatlı/Lokum Diyarı” anlamında “Delightland” kavramıyla tanımladık. Bu kavramı dünya çapında sahipleneceğiz. “Delight” kavramı şekerli mamuller için lokumu merkeze alarak kullanılacak güçlü bir kavram. Öte yandan “Delight” kavramı, şekerli mamullerin tüm dünyada en önemli tüketici iç görüleri olan haz alma, insanın kendisini şımartması, eğlence, kendine zaman ayırma ve rahatlama duygularını hedef kitlesine herkesin anlayacağı dille ulaştırabilecek bir üst kavram. Bununla birlikte “Türk Lokumu”nun kısaca söylenişi. Özetle, “Delight” şekerli mamuller için kapsayıcı bir söylem ve DELIGHTLAND Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun Marka Platformu.
Ekran Resmi 2015-02-07 10.24.22Türkiye’nin şekerli mamuller için en doğru kaynak olduğunu anlatacak olan “DELIGHTLAND” konumlaması doğurgan bir konsept olduğu için, alt açılımları da güçlü. DELIGHTLAND konsepti altında iki alt bileşenimiz var. Bunlardan biri olan BEST OF DELIGHTLAND; lokumdan, baklavaya, helvadan, Maraş dondurmasına, kestane şekerinden mesir macununa kadar Tatlı Diyarı Türkiye’nin tüm kategorilerini birer “BEST OF” olarak sahipleniyor. Bu kavram, “DELIGHTLAND” söyleminin doğurganlığının bir göstergesi ve Türkiye’nin her bir şekerli mamuller alt kategorisini “BEST OF” olarak konumlamakta. Yani, Lokumlarımız, Çikolatalarımız, Baklavalarımız, Keklerimiz, Dondurmalarımız, Şekerlerimiz, Sakızlarımız, Helvalarımız, Bisküvilerimiz, Gofretlerimiz, Kruvasanlarımız ve Mesir macunlarımız, hepsi birer BEST OF. Bir benzetme olarak, Türkiye’yi şekerli mamuller sektöründe “DELIGHTLAND” adlı bir müzik albümü gibi görürsek, şekerli mamuller kategorilerini temsilen her bir şarkısı da birer “BEST OF”. Diğer alt bileşen MASTER OF DELIGHTLAND de, birbirinden leziz tatlıları hazırlayan elleri yani Türkiye’nin tatlı ustalarını temsil ediyor.
Ekran Resmi 2015-02-07 10.27.42
IMG_2672Bir güzel haber de şu ki, Türk Kahvesi de Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun şemsiyesi altında. Dolayısıyla bu bize stratejimizi Lokum ve Kahve eşliğinde daha da zenginleştirme şansı veriyor. Türkiye’nin dünyada en fazla tanınan ve beğenilen, dolayısıyla itibarı en yüksek ürünü TÜRK LOKUMU (Turkish Delight). Türk Lokumu’nun merkezi rolünün çevresinde diğer şekerli mamuller DELIGHTLAND çatısı altında işlenmekte. Bu çerçevede DELIGHTLAND vaadinin desteğini sağlayacak ana kategori LOKUM. Çünkü özellikle planlanmış ve sürdürülebilir nitelikte herhangi bir lokum iletişimi bugüne dek yapılmamasına rağmen, tarihsel bağlamda güçlü bir TÜRK LOKUMU algısı oluşmuş durumda. Lokumun kendisi kategorik olarak marka ve adının önünde TÜRK (Turkish) ifadesini taşımakta. Bu, DELIGHTLAND konsepti için Türkiye Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu adına, baştan atanmış olan bir vaad desteği. Özetle Türk Kahvesi de Türk Lokumu da DELIGHTLAND’in Best Of’ları… Yan yana ortaya koydukları olağanüstü performans dünyaca daha fazla tanınmak zorunda. Şunu bir kez daha net olarak ISM fuarında gördük ki, Türk Kahvesi ve Türk Lokumu’nun birlikte yaşattıkları deneyim paha biçilmez. Bu nedenle, adının önünde Türk (Turkish) ifade olan bu iki muhteşem lezzeti, bu yıl DELIGHTLAND tanıtım konseptimizin iki kahramanı olarak reklamlarımızda GREAT DUO olarak tanımlıyoruz.

DUBAI_OUTDOOR

Öte yandan, bugüne dek hazırlanan kataloğu, bir ŞEKERLİ MAMULLER DERGİSİ haline getirdik. DELIGHTLAND adını verdiğimiz dergi, Tatlı Diyarı Türkiye’nin tatlı envanterinin dışa vurumu olacak. Bu yönde ilk sayıda lanse ettiğimiz TATLI DİYARI HARİTASI zaman içinde Türkiye’nin bütün tatlılarını yöre yöre gösterecek.
Ekran Resmi 2015-02-07 11.05.18
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun DELIGHTLAND konseptli standı ISM 2015 Fuarı’nın en hareketli standları arasındaydı. Bunda en büyük etmen dört gün boyunca kurgulanan etkinliklerin yaşattığı yüksek deneyimdi. Lokum&Kahve ikilisinin gerçekten MUHTEŞEM İKİLİ (GREAT DUO) olduğunu gördük. MASTER OF DELIGHTLAND olarak tanıttığımız Şeker, Lokum, Maraş Dondurması ve Çikolata ustalarının sergilediği olağanüstü performans fuara katılanlar arasında büyük ilgi yarattı.

IMG_2652

 IMG_2313
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Sayın Hidayet Kadiroğlu ile İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Sayın Zekeriya Mete’ye ve bu lansmanın başlamasında emeği olan herkese sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
 
Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Delightland: Dünyanın Tatlı Diyarı” için bir yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s