Dokuzuncu İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2014, geçen Perşembe günü gerçekleşti. İPZ 2014’te bu yılın konsepti olarak seçtiğimiz tema “Dijital Öldü, Yaşasın Dijital” idi. İPZ’ye bu yıl 1.500’ün üzerinde katılım oldu ve 4.750 kişi Paylas.Com aracılığıyla internetten canlı olarak izledi. İPZ 2014 uygulamasını da 4.400’e yakın kişi ziyaret etti. İPZ’nin internet üzerinde görüntülenme sayısı 7.000.000 civarında oldu.
Ekran Resmi 2014-09-16 12.09.17İPZ Başkanı Değerli Arkadaşım Günseli Özen Ocakoğlu konuşmasına Google’ın CEO’su Erich Smith’in bir cümlesiyle başladı: “Smith, Yeni Dijital Çağ adlı kitabında, gelecek için hepimiz endişelenmeliyiz çünkü hepimiz orada olacağız, diyor. “Şu anda yaşadığımız dünyada olmakta olan olmaya devam ederken bu salonda olanların gelecekte de başarıyla var olmaları için tek seçeneği var. Kaçınılmaz olarak var olacağımız geleceği bugünden öngörmek ve hazırlanmak. Aslında 9 yıldan bu yana İPZ tam da bunu söylüyor. İnternet ve bileşenleri konulu pek çok benzer organizasyon arasından farkını da olmuş ya da olmakta olandan daha çok geleceğe odaklanarak ortaya koyuyor. İPZ’nin ilk yıldan bu yana kendisine konu aldığı dijital dünyada agresif bir tutumu var. Çünkü dünya teknoloji üzerinden hızla değişiyorken, buna dikkat çekmeye çalışıyor. Sayılarla birlikte teknolojinin yaşam üzerinden gerçekleştirdiği değişimi gösteriyor. Değişim öylesine inanılmaz ki bugün söylediklerimiz daha söylerken eskiyor. Dokuz yıl önce İnteraktif bir kavram olarak hayatımıza girerken bu alandaki ilk konferansı yapan kurum olarak kavramı Türkçeleştirmeyi istemiş ve “etkileşimli” demiştik. İlk yıl etkileşimin tutmadığını görerek vazgeçtik. Bugün wireless soluduğumuz dünyada artık kavramları değil, giyilebilir teknolojiyi hatta bedenlerimizin bir mecra olduğunu tartışıyoruz. Bildiğimiz internet çoktan bitti şimdi. Sınırsız dijital bir evrende, önündeki engeli sadece kendi hayallerinin sınırı olan bir dünyada son sürat koşuyoruz.”
Ekran Resmi 2014-09-16 12.08.37Kendi konuşmamda şunlara değinmeye çalıştım: Eski dijitalin nabzı artık atmıyor. Ancak zaten dijitalin bu anlayışının ölmesini bekliyorduk. Bu anlayış, 2011’de “Pazarlama zaten interaktiftir” vizyonunu koyarken, ölmesini beklediğimiz eski kalmış bir anlayış… Aslında dijitalde bazı türler, dönemler, dolayısıyla bir tür dijital anlayış ölüyor ama ölmeden önce başka bir şeye evriliyor. Evet, işte o dijital, eski dijital. Dijitalin bir önceki çağı aslında. Kendisini gerçek dünyadan ayrı bir yerde konumlayan; üreticisinden kullanıcısına, pazarlamacısından reklamcısına kadar, isminin önüne dijital koyarak kendisini tanımlayan bu anlayış, sahnede o anda ters dönmüş duran fare gibi öldü. Şimdi başka bir dünya ve bu dünyada yeni bir dijital anlayış var. Bu nedenle, İPZ’14, bugüne dek pazarlamanın yanına uydu olarak eklenen dijital kavramının öldüğünü; onun yerini hayatın içine tamamen entegre olmuş yepyeni bir dijital kavramının aldığını Ekran Resmi 2014-09-16 11.32.00söylüyor; ve bu durumu bir “yeni normal” olarak görüyor. Bu “yeni normal” ile beraber, hayat, modadan spora; müzik ve sinemadan fotoğrafa kadar daha dinamik ve daha eğlenceli bir hale geliyor. Hayattan ayrı bir dijital yok. Onunla iç içe geçmiş olan bir dijital anlayış var. Bu hayatın yansımalarından örnekler İPZ 2014’teydi. Çünkü İPZ, pazarlama sektörünün yeni normalleri üzerine konuşan bir zirve. İPZ, pazarlamanın “interaktif” olduğu gerçeğinden hareketle, küresel ölçekte ve yerel yansımalarla pazarlamanın tüm bileşenlerini ve yaşadığımız çağın yeni normallerini, en etkili isim ve sunumlarla gözler önüne serdi yine. Konuşmamım ardından da, bu yılki temamıza uygun olarak Günseli Özen Ocakoğlu ile beraber sahnede ters duran fareyi doğrultup, “YAŞASIN DİJİTAL!” dedik ve zirveyi başlattık.
Son olarak, bu yılki konseptimizi anlatan İPZ 2014 filmini hatırlatmak isterim.
Sponsorlarımıza, Think Tank’imize ve ekibimize tekrar tekrar teşekkür ederek, seneye İPZ’nin 10. Yılı’nda görüşmek üzere…
Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s