Marka danışmanlığını yaptığım FUNLOFT, iş dünyasına önemli bir hizmet sunuyor. Çocuklar için eğlence temalı oyun alanı olarak kurulan FUNLOFT, bu konsepti iş dünyası ile de buluşturuyor. Bu yaklaşımı ile de “önce iş, sonra eğlence” kavramını tersine çeviriyor.
Giderek artan yoğun rekabet ortamı, çalışma hayatını savaş alanına döndürüyor. Örneğin tatil demeden çalışan pazarlama dünyasını düşündüğümüzde moral-motivasyon tablosu pek iç açıcı değil. Büyük araştırmalar yapmaya gerek yok. Çalışırken çevrenizdeki insanların ruh dünyalarına girmeye, iç görülerini anlamaya çalışın yeter. Sıkıntı her yerde. İnsanın en doğal hali olan duygusal yanı görülmeden, sert çalışma koşulları altında başarının rasyonelize edilmesi mümkün değil. Sadece sayısal hedefler nihai başarıyı getirmiyor. Duygusal yana yatırım yapılmadan istenen başarının gelmesi çok zor. Gelse bile sürdürülebilir olmuyor. Bu yönde en başarılı örnekleri kurumsal şirketlerde görüyoruz. Bu kurumların yıllarca çalışan motivasyonuna neredeyse büyük bir reklam kampanyası düzeyinde yatırım yapması boşuna değil. Bu yaklaşımın yeni yerli sermayede de kendisini bulması gerekli. Çocuklar için “eğlenerek öğrenme” diye bir konsept olduğu gibi, büyükler için de “eğlenerek çalışma” diye bir gerçek var…
Bu aslında “Çalışan Markası” dediğimiz kavramın içini dolduran bir anlayış. Konu çalışan markasına geldiğinde Dr. Joseph Michelli’ye ait olan bir sözü referans gösteririm: “Bir markanın değeri çalışanların performansının toplamıdır.” Bu sözün anlattığı şey çok net. “Çalışanın markasına bağlılığı ve markasının stratejisine inancı tamsa, marka değeri beraberinde gelir” diyor Dr. Michelli özetle. Bir marka danışmanı olarak yazdığım stratejilerin tamamında “Çalışan Markası Yaratmak” başlı başına bir stratejik gerekliliktir. Çünkü marka deneyiminin işin en başı olan çalışandan başlaması gerekiyor. Deneyimsel pazarlamaya olan inancın ilk gösterilmesi gereken noktalarından biridir çalışanlar.
Özetle, çalışan motivasyonunu en üst düzeyde tutmak ve stratejiyi çalışanların kabul etmesini sağlamak için “Çalışan Markası Yaratmak” markalaştırma faaliyetlerinin olmazsa olmazıdır.

FUNLOFT_KURUMSAL_ILAN

Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s