Bir süredir Yapı Kredi’nin “Az laf, çok iş” konseptli reklamlarını izliyoruz. Bankaların birbiri ardına ünlü kullandıkları bir ortamda, kendisi de “az laf, çok iş” yapan bir reklam bu son kampanya. Ben özellikle balıkçı filmini çok sevdim. Zira şu anda sadece bankacılıkta değil, pek çok sektörde ve hayatın kendisinde yaşanan fiili bir durumu hatırlatıyor.
Açıkçası, marka çağrışımlarının ünlülerin sırtındaki küfeye yüklendiği bir dönemde, markanın kendi dilinden konuşan reklam kampanyalarının hem stratejik açıdan, hem de izleme keyfi adına daha doğru olduğunu düşünüyorum. Bankacılık sektörü dışında örneğin moda ve kozmetik gibi sektörlerde ünlüler marka çağrışımlarının taşıyıcısı olabilir ama ürün ve hizmet anlatımının, ve hatta kurumsal felsefenin pazarlama iletişiminde ön plana alınması gereken sektörlerde değil. Zaten 1940’lı yıllarda “hizmette sınır yoktur” diyen bir bankanın felsefesi başka türlü anlatılamazdı. Kreatif konsepti Rafineri’ye ait olan bu kampanya bu açıdan baktığımda, bankacılıkta uzun zamandır özlediğim tarza son derece uygun. Tebrikler.
Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s