Son yıllarda, PTT’nin marka farkındalığını İstinye Park’ta gerçekleştirdiği iki etkinlikte hissetmiştim. Bunlardan biri, Sevgililer Günü’nde gerçekleştirdikleri “Aşk Postanesi” etkinliği, diğeri ise bir Pul Etkinliği idi.
PTT’nin son yıllarda gerçekleştirdiklerini şu açılardan değerlendirmek gerek: Çağ değişmiş… Marshall McLuhan’ın dediği gibi, bazı sektörler diğerini öldürmüş… Bu paralelde, PTT’nin T’lerinden biri Türk Telekom’a gitmiş… Öteki T olan “Telgraf” diye bir şey kalmamış… PTT’nin ilk harfini oluşturan “Posta” kavramı e-posta’nın sayesinde “Posta Güvercini” kıvamına dönmüş ve PTT’nin “Posta”sının yerini gmail, hotmail, yahoo almış… Bu dönemde PTT sessiz kalmış, anlamını yitirmiş ve böylece geçen yıllar sonrasında PTT markasının üzerinde tozlar birikmiş.
Ancak son yıllarda PTT küllerinden yeniden doğuyor. Bir kere herşeyden önce benim gördüğüm PTT şubelerindeki personel gayet donanımlı. Müşterileriyle sıcak ilişki kuruyorlar ve yardımseverler (umarım tüm şubelerde bu durum böyledir). İkincisi, PTT bazı hizmetlerde iyi bir müşteri deneyimi yaşatıyor. Bunlardan birisini bire bir ben yaşadım. Yaptığım pasaport yenileme başvurusu sonrasında, pasaportumun verdiğim adrese kargo yoluyla ulaştırılacağı bilgisi geldi. Bu bile benim gibi bir X kuşağı için zaten yeterince şaşırtıcıyken; bu süreçte PTT’den arka arkaya iki SMS aldım. Biri teslimat hakkında bilgilendirmenin yakında yapılacağına yönelikti; ertesi gün itibariyle aldığım bir başka SMS ise yakında teslimatın yapılacağını söylüyordu ki, aynı gün pasaportumu aldım. Bunlar zaten olması gereken hizmetlerdir ama uzun yıllar sessiz olan bir markanın marka değerini artırması adına asla göz ardı edilmeyecek özelliklerdir. Bir de şubeler daha modern olursa, PTT Türkiye’nin sevilen markaları arasında kendisine kolaylıkla yer bulur. Bunun için PTT’nin şube tasarımını müşteri deneyimi esaslı olarak yenilemesi gerekir.
Tüm bunlar bize bir kez daha hatırlatıyor ki, mükemmel hizmet ve deneyim yeni markalaştırma anlayışının esasıdır. Zira bugünün markalaştırma anlayışında, “Eylem İletişimi”, “Söylem İletişimi”nden daha değerlidir.

Screen shot 2013-01-26 at 09.47.19

Posted by:HAKAN SENBİR

Brand Strategist.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s