MARKA_KON_2012Marka Konferansı’nda bu yıl hemen hemen bütün sunumları dinledim ve ilk olarak bir tanesinin çıktılarını burada paylaşmak istiyorum. Coca Cola’nın Sparkling Brands Kıdemli Başkan Yardımcısı Shay Drohan’ın yaptığı konuşma bence son derece ilham vericiydi. Drohan, Coca Cola’nın başarısı nereden geliyor sorusuna en güzel cevabı şu formülle verdi: İnsanlar + Şirket değerleri + Marka inşası. Drohan özetle son zamanlarda unutulan bir kavramı tekrar hatırlattı: ŞİRKET DEĞERLERİ. Drohan’ın “değerler bir organizasyonun oksijenidir” ifadesi her şeyin özetiydi.
Coca Cola’nın dünya çağında uyguladığı marka stratejilerine yönelik tüm işlerde müthiş bir “UMUT” vurgusu var. Dünyanın daha güzel bir yer olacağına olan inancı şirket felsefesi olarak iletişimin merkezine koyuyor Coca Cola. Çünkü “dünya nereye gidiyor” sorusu küresel bazda tüm insanların kafasını karıştırıyor. “Acaba daha güzel bir dünya mı olacak, yoksa daha berbat bir dünya mı?”sorusunun cevabını insanların büyük bölümü “daha güzel bir dünya olacak” diye cevaplamak isterken, Coca Cola çıkıyor ve diyor ki: “Bu dünyanın iyimser insanları! Sesiniz daha güçlü çıksın. Evet, bu dünya daha güzel bir yer olacak.”
Sonuç olarak küresel markalarla, ülkemizdeki markaların pek çoğu arasında derin bir bakış açısı farklılığı var.
Mesela, “daha güzel bir dünya için umut beslemek” bir megatrend ve Coca Cola her zaman global megatrendleri en önden izliyor; bu bir!
Coca Cola, Interbrand’in 2012 değerlemesine göre birinci sırada yer alarak yaklaşık 78 milyar dolarlık bir marka değerine sahip ve bu global başarısına rağmen durmuyor; bu da iki!
Bizde ise hala kısa yoldan marka olma derdi hakim:(

Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s