Şekerbank ve Marketing Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Üreten Anadolu Buluşmaları” kapsamında hazırlanan ve Rota Yayınları tarafından yayınlanan PAZARLAMA CEP KİTAPLARI, pazarlamanın pek çok disiplinindeki temel değerleri ortaya koyuyor. Pazarlama ve pazarlama iletişiminde yer alan on dört disiplinde yayınlanan kitaplar ve yazarları şöyle: Araştırma (TÜAD-Türkiye Araştırmacılar Derneği), CRM (Gökhan Öğüd), Doğrudan Pazarlama (Emine Pura), Girişimcilik (Halit Haydar Yıldız), Halkla İlişkiler (Figen İsbir), İnsan Kaynakları (Bekir Özkan), İnteraktif Pazarlama (Uğur Şeker), Medya Planlama (Arzu Küfündür-Müslüm Güler), Pazarlama (İhsan Karagöz), Reklam (Hakan Senbir), Reklam Fotoğrafçılığı (Fethi İzan-Osman Ürper), Satış Noktasında Pazarlama (Volkan Keskinoğlu), Sponsorluk (Füsun Feridun), Strateji (Hakan Senbir).
İki kitabını (Reklam ve Strateji) yazdığım seri, özellikle yeni reklamveren için hazırlandı. Bu kitaplarda okuyucun neler bulacağına gelince…
ARAŞTIRMA: Ölçerek yönetmenin önemini anlatan bir başvuru kitabı. Markamız adına hangi tip araştırmaya ne zaman ihtiyacımız olduğunu ve ilgili araştırmayı nasıl yaptıracağımızı ortaya koyan bir eser.
CRM: Bu kitapta, bir yazılım ve teknoloji olmanın çok ötesinde, başlı başına bütün kurumu kapsayan müşteri odaklı bir iş felsefesi olarak CRM’e ait her şey var. Bu kitap, kendi markamız adına kaybını asla kabul edemeyeceğimiz bir gerçek olan müşterilerimizi nasıl yöneteceğimizi ortaya koyuyor.
DOĞRUDAN PAZARLAMA VE ETKİNLİK YÖNETİMİ: Pazarlamada müşteriye dokunmanın önemi giderek artıyor. Bu kitap, mevcut ve potansiyel kitlelerle bire bir temas kurmak ve deneyim yaşatmanın yöntemlerini göz önüne seriyor.
GİRİŞİMCİLİK: Girişimcilik gibi son derece özgün bir konunun bütün adımlarını en ince ayrıntısına kadar bulacağınız çok önemli bir çalışma. Bu kitapta, girişimcilik tutkusunu yaşayanlar için başarıya yürümenin yolları anlatılıyor.
HALKLA İLİŞKİLER: Bu kitap, sadece halkla ilişkileri değil, Türkiye ve dünyada iletişim danışmanlığının gelişimini bir roman tadında anlatıyor. Bu kitapta, içerikten, yaratıcılığa, uygulamadan, ölçümlenmeye kadar pazarlama iletişiminin bu boyutunun bütün ayrıntıları yer alıyor.
İNSAN KAYNAKLARI: Markaların en büyük gücü çalışanları. Bu kitap, çalışılmak istenen şirketlerin sırlarını gösteren; çalışanların toplam performansının pazarlama sonuçlarına ve marka değerine etkisini ise hatırlatan bir kaynak.
İNTERAKTİF PAZARLAMA: Modern pazarlamada yaşanan değişimin bayrağını taşıyan interaktif pazarlama her gün büyüyor. “Pazarlama interaktiftir” söylemiyle bir mecra olmaktan öte, başlı başına pazarlamanın kendisine dönüşen bu disiplin hakkında her şey bu kitapta.
MEDYA PLANLAMA: Bütçelerin büyük bölümünün harcandığı medya hakkında pek çok şey merak ediliyor. Ulusal ve lokal ölçekte hayatımıza giren medyanın anlamı, püf noktaları ve medya planlamadan iyi sonuç almak için neler yapmak gerektiğine yönelik pek çok cevap bu kitapta.
PAZARLAMA: Geniş bir bakış açısı ile pazarlamanın temel değerlerini göz önüne seren bir kitap. “Pazarlama nedir?” sorusunun cevabını son derece net bir dille anlatan bir çalışma. Bu kitapta, pazarlamanın vazgeçilmezlerini ve modern pazarlamanın örneklerini bulacaksınız.
REKLAM: İletişim dendiğinde akla ilk gelen disiplin reklam. En çok tartışılan; zaman zaman göklere çıkarılan ve zaman zaman yerden yere vurulan disiplin de reklam. Bu kitap reklamla ilgili konuşulan her şeyi bir kenara koyup, sadece reklam adına bilinmesi gereken temel konuları anlatıyor.
REKLAM  FOTOĞRAFÇILIĞI: Reklamın hayata geçirilmesinde en önemli aşamalardan biri reklam fotoğrafçılığıdır. Bu kitap, fotoğraf yapımının reklamın başarısındaki kritik rolünü anlatıyor.
SATIŞ NOKTASINDA PAZARLAMA: Sadece birer satış noktası olmaktan çok daha önemli hale gelen mağazaların, restoranların, hiper ve süpermarketlerin, yani alışverişçinin marka, ürün ve hizmetlerle yüz yüze geldiği alanların bütünsel pazarlama anlayışı içindeki yeni yeri bu kitapta. “Satış Noktasında Pazarlama”da marka, tüketici ve perakende üçlüsünün rolünü keyifle okuyacaksınız.
SPONSORLUK YÖNETİMİ: Sponsorluk, pek çok sektörde farkındalığın ve itibarın mimarı olan bir pazarlama iletişimi disiplini. Sponsorluğun markaya kattığı değer başta olmak üzere, sponsorluk yönetimi ile ilgili merak edilen pek çok konu bu kitapta.
STRATEJİ: Bu kitap hedefe giden yolu belirleme sanatı olan stratejinin bütün adımlarını ortaya koyuyor. Stratejiyi yazılı bir kültür olarak benimsemenin; planlı ve verimli çalışmanın yolunu yalın bir modelle anlatıyor.

Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s