Bernd Schmitt ve Alex Simonson, “Pazarlama Estetiği: Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi” adlı kitaplarında bir markanın estetik yönünün marka değerine olan katkısından bahsederler. Bu kitabı okuyalı on yıldan fazla oldu sanırım ama bendeki etkisi hiçbir zaman kaybolmadı. Hizmet verdiğim ya da etrafımda olan markalara hep bu gözle bakarım.
Bugün eşim ve kızımla Moda’daydım. Moda Caddesi’nde turlarken Yapı Kredi Bankası’nın Moda Şubesi dikkatimi çekti. Şube girişinin hemen yanındaki ATM’nin duvarında çok hoş bir yazı vardı: Bahçenin içinde banka var:)
Gerçekten Yapı Kredi’nin Moda Şubesi estetik açıdan son derece etkili bir şube. Bahçe girişinden aldığım fotoğrafları Snapseed ile tatlandırdım ama şube zaten yeterince tatlı:) Buna benzer örnekleri daha önce Barselona’da görmüştüm. Barselona da Moda’daki şubeye benzer banka örnekleriyle dolu. Estetik pazarlamada markanın mağaza ya da şubesinin bulunduğu coğrafyanın özünde tasarlanması çok önemli. Marka danışmanlığını yaptığım COLIN’S’in Rusya ve Ukrayna’daki bazı mağazaları da bu özelliği taşımakta. Bu durum, Bernd Schmitt ve Alex Simonson’un “Pazarlama Estetiği: Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi”nde bahsettiği marka estetiği açısından, markayla sosyal paydaşları arasında güçlü duygusal bağlar kuruyor. Özellikle bankacılık gibi çoğunlukla rasyonel faydanın müşteri-marka ilişkisine yön verdiği alanlarda, marka estetiği marka değeri açısından büyük önem arz ediyor.

Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s