Danışmanlığını yaptığım “İnteraktif Pazarlama Zirvesi” İPZ’nin bu yılki konsepti “Pazarlama zaten interaktiftir” olacak.
“Pazarlamanın Bugünü” interaksiyon açısından tartışılması gereken bir nokta. Çünkü gelecekte “Pazarlama” ve “İnteraktif Pazarlama” diye bir ayrım olmayacak. Artık pazarlamanın kendisi zaten interaktif. Bu da sadece dijital demek değil. Açıkçası dijital teknolojiler bundan böyle amaç değil sadece bir araç. İnteraktif deyince sadece dijital medyaları anlamamız bu işi, dijital insanların:) kendi aralarında yaptıkları işler olarak konumlandırıyor. Oysa bu doğru değil. Teknolojinin merkezine dijitali alarak interaktif dünya pazarlamanın bütününe yerleşiyor.
Bugün pazarlama meselesini “Medya ve Deneyim” diyerek daha basite indirgeyebiliriz. Biraz yalın düşünürsek ürün, fiyat, satış noktası ve tutundurma faaliyetlerinin hepsi bu iki alanın altında kendine yer bulur.
“Medya” markanın var oluş sebebinin, konumlamasının, vaad ettiği yaşam tarzının geniş kitlelere aktarıldığı alanlardır ve her geçen gün dijital teknolojilerle daha da interaktif bir kimlik kazanmaktadır. “Deneyim” ile kast ettiğim ise müşteri deneyimidir; bu da markanın duygusal ve rasyonel manada kullanıcına yaşattığı duyguları ifade eder. Müşteri deneyimi de her geçen gün dijital teknolojilerle interaktifleşmektedir. Pazarlamanın olmazsa olmazlarının “Medya ve Deneyim”  dediğimiz bu iki alan içinde gerçekleştiğini düşünürsek çağı daha iyi anlarız.
Şimdi meselenin İPZ 2011’i bağlayan tarafı şu: Bu iki alanda da interaksiyon hakim artık. Bugün markalaşma adına düşündüğümüz ve düşünebileceğimiz ne varsa bu iki başlık altına giriyor.
Yeni Formül: Medya + Deneyim = Para.
Bu nedenle bu yıl IPZ’de, interaktivitenin başat olduğu, topyekün bir pazarlama deneyimini öne çıkaracağız.
IPZ 2011, çağdaş pazarlamanın iki temel taşı olan medyanın ve tüketici deneyiminin interaktif dönüşümünü işaret ederek, “pazarlamanın bugünü interaktiftir” diyor.
Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s