BRANDage dergisinde Mayıs ayı yazımın başlığı “Marka Yönetimlerinin Çıkmaz Sokağı.” Doksanlı yılların başında sadece reklam ajansları ve araştırma şirketleri ile pazarlama dünyasının tamamına hakim olabilen markalar, televizyon reklamından medya planlamasına; yerel radyo kampanyasından, Milli Piyango İdaresi ile organize edilen çekiliş kampanyalarına ve hatta satış ekibinin motive edildiği Antalya toplantılarına kadar her şeyi “Made in Agency” çözebilmekteydiler. Şimdi marka yönetimleri pazarlamayı, onlarca tip ajansı bir araya getirerek yönetmek zorundalar. Üstelik bu ajanslar, hizmet verdikleri markaları bütünsel olarak nasıl yöneteceklerine karar vermek için bir araya gelmezlerken; ve hatta marka yönetimleri bir araya getirdikten sonra bile birbirleriyle entegre çalışmazlarken… Bu nedenle, BRANDage’in Mayıs sayısında bu konunun cevaplarını verdim. Bunun tek çözümünün basit düşünmek ve “kavram pazarlamacılığı”ndan kaçınarak temel değerlere odaklanmak olduğunu anlatmaya çalıştım. Yıllardır “reklamcının görevi markanın beğeni ve satışlarını arttırmaktan başka bir şey değildir”diye konuşuyorum. Çünkü bu basit formül markaların sarılması gereken yegane şeydir. Starbucks’ın yaptığı da farklı bir şey değildir. Onu beğenen bir kitle vardır ve satışları iyidir. Basit düşündüğü için kazanmıştır. Starbucks’ın başarısı deneyimsel pazarlama diye bir kavrama dayandırılır ama Starbucks sadece pazarlamanın basit kurallarına uymuş ve bunu deneyime dayandırmıştır, o kadar… Yani özetle söylemek istediğim pazarlama zaten deneyimsel bir şeydir ve “deneyimsel olmayan pazarlama” diye bir şey zaten yoktur. Nike’ın, Adidas’ın ya da Costa Crociere’nin yaptığı da budur; her aklı başında markanın yaptığı gibi… Bu nedenle marka yönetimlerinin bu çıkmaz sokaktan sadece ve sadece  basit düşünerek ve “kavram pazarlamacılığı”ndan kaçınıp temel değerlere odaklanarak  çıkabileceklerini düşünüyorum.


Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s