Bugün sağlık endüstrisinin geldiği noktanın sağlıklı olup olmadığını şapkamızı önümüze koyup düşünmek gerek. Şunu gayet net ifade edebilirim ki, eğer müşteri/özel müşteri/tüketici denen varlık sağlık endüstrisinde “hasta” olarak tanımlanıyorsa (ki öyle), o zaman onun içgörülerinin gerçekçi bir yaklaşımla değerlendirilmesi gerekiyor. Çünkü bu anlamda endüstrinin önünde ciddi bariyerler var. Bunlardan biri “hasta psikolojisinin doğru okunmaması”. Hastanelerin önünde bekleyen “Avcı avukatlar” ve “Hastanın kendi geleceğini belirleme hakkı” gibi sebepler (!) gösterilerek kurulan Hekim-Hasta ilişkisinin insani yönü zayıflamaya başladı. Aslında zayıflamaya başladı demek çok doğru bir tanım olmaz; resmen kopuyor. Bunun en uç örneği, karakter olarak Hekim Dedem’e benzettiğim Dr. Gregory House. Kendisi bu konuda son derece mimli. Hastasının suratına baka baka “öleceksiniz” diyebiliyor muhterem. Aslında şu an hastanelerdeki durum da pek farklı değil; bugünkü hekimler “öleceksiniz” demeseler de, en basit bir ameliyattan önce bile “ölebilirsiniz” diyorlar. Sağlık endüstrisi durumun ne kadar farkında emin değilim ama ikinci bir bariyer de şu: İnsanlar her şeye derinlemesine tahlil istenmesinden o kadar rahatsızlar ki, bıçak kemiğe dayanmadan hekime, hastaneye gitmek istemiyorlar. Bu durum da “koruyucu hekimlik”, “check-up” gibi alanların daralmasına ya da büyümemesine neden oluyor. Korku, oy almak isteyen siyasetçilerin rakiplerinden halkı soğutmak için kullandıkları bir duygudur ve Makyavel de kanıtlamıştır ki, bu yöntem etkilidir. Ama insan denen muammayı biraz tanıyan bilir ki, sağlık deyince korku salmak işlemez.
Buna yönelik çözüm de yine Dr. House dizisinden geliyor. Ama ruhsuz doktor Gregory House’dan değil elbet, onun asistanlarından Dr. Chase’den… Bu işin sırrı Chase’in bir intern’e söylediklerinde: “Şayet acımasız gerçek ile umut vermek arasında kalırsan, oyunu umuttan yana kullan.”
Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s