“Kavram Pazarlamacılığı” sayesinde ne hale geldik.
Kafa karıştırıcı yüzlerce pazarlama kavramı, canım güzelim pazarlamanın ruhunu aldı götürdü. Bazı kavramları duydukça ve düşündükçe, içinde bulunduğumuz durumun vehameti açıkça ortaya çıkıyor.
Mesela, “Ticari pazarlama” ne demek? Pazarlama dediğimiz oldu bir bütündür ve bir tanedir; çıktısı itibariyle de zaten ticaridir.
Acaba “Ticari pazarlama” diyerek doğrudan bir satış önermesi ile yapılan pazarlama eylemleri mi kast edilmektedir? Eminim öyledir:)
Eğer öyle ise, doğrudan bir satış önermesi ne olabilir, ona bakalım. İnsanlara “ürünlerimizi sadece 3 gün için yüksek fiyattan satıyoruz, kaçırmayın, prestij de yanında bedava” demek zaten mümkün değildir. Doğrudan satış önermesi dediğimiz şey, doğal olarak ekonomik bir önerme olacaktır. Bunlar elbette yapılması gereken işlerdir.
Öte yandan doğrudan satış önermesini anlamlandıran marka değerine yönelik eylemler yapmazsanız, insanlar markanıza değer atfetmezler. İnsan doğası kolay ulaştıklarına, kolaylıkla ulaşamadıkları kadar değer vermez.
Dolayısıyla hem markanıza değer atfedecek her türlü eylem, hem de doğrudan satış önermeleri, sonucu ticari olan pazarlama eylemleridir.
Pazarlamayı imaj, satış diye bölmenin bir anlamı yoktur.
Posted by:HAKAN SENBİR

Marka Danışmanı & Stratejist

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s